Şşt bak bi, yemek tarifi veriyorum!

Malzemeler: evde ne varsa.
Hazırlanışı: Şimdi mesela benim evde dün şey vardı; domates, patates, soğan, biber, mantar, patlıcan, tavuk eti, bikaç baharat, salça, sonra bi de ne vardı dur geliyo aklıma bekleee... heh limon limon.
Neyse şimdi anlatıyorum. limonu, salçayla baharatları da şekilleri itibariyle kuşbaşı doğramıyoruz.
Geri kalan her şeyi kuşbaşı kuşbaşı doğruyoruz. Sonra biber ve soğanları önden zeytinyağıyla kızartıyoruz. Ben zeytinyağı kullanıyorum isteyen istediğini kullanır. Böyle arada açıklama yapıyorum ki "lan nasıl olcak o iş" demenizi istemem. Biber ve soğan öldükten sonra içine geri kalan tüm malzemeleri tencereye atıyoruz. Tencere dediğim soğanların falan olduğu tencere he, yanlış olmasın. Sonra 1dk falan böyle çeviriyosun kısık ateşte. Önceden ısıttığımız 2 bardak suyu içine döküyoruz. Tuzunu da atıyoruz. Pişmeye bırakıyoruz.
Yemek 15 dakika da pişer ama isteğe bağlı çok sulu ya da susuz olmasını istiyosan biraz daha kaynatabilirsin.
He bu arada salça 1 yemek kaşığı.
Dün ben oyuna dalıp biraz susuz bırakmışım ama susuz da inanılmaz olmuş.
Ellerime sağlık.

Kola ve pilavla çok güzel gidiyo. Şimdi pilavın tarifini vermiyorum. Çok uzar.


Not:
1 ortaboy soğan
3 biber
2 domates
1 ortaboy patlıcan
2 ortaboy patates
15 mantar
1 parça kemiksiz tavuk göğsü
al bunlar da bunlar kullanım miktarları.

4 yorum:

Enes Çelik dedi ki...

Saol Oktay usta.

birerkişi dedi ki...

yeni tariflerle karşınızdayız en yakın zaman :p
yok lan değiliz bekleme :D

tipşonik dedi ki...

Sevgili birerkişi,
Verdiğin yemek tarifini denedim,malzemeleri,miktarları eksiksiz koydum,ama tuhaf bir lezzet çıktı ortaya,pek hoş olmayan.Sence neyi eksik yaptım? .:d

birerkişi dedi ki...

içine sevgini katmamışsın tipşonik :D
bi de tabi sanırım dans etmediğin için de kötü olmuş olabilir :D

Yorum Gönder